Gémes Természetjáró Egyesület

2006. évi hírek

2005. évi hírek

Egyesületi hírek 2008.

Egyesületünkből hárman (Szalai László, ifj. Lehoczki Zoltán és Lehoczki Zoltán) 3 óra 58 perc alatt sikeresen teljesítették a Dr. Téry Ödön teljesítménytúrát (Dobogókő  - Lukács-árok - Prédikálószék - Dobogókő, 15 km, 710 m szint, 4 óra szintidő). A legnehezebb szakaszon 2 km alatt 450 m volt a szintemelkedés.

Októberi négynapos kirándulásunkon a következő helyszínekre jutottunk el: Somoskő vára, Füzéri vár, Boldogkő vára, Gombaszögi barlang, Szádelői-völgy. Az aragonit barlangba sajnos nem jutottunk be, majd legközelebb…

Megérkezett számlánkra a Nemzeti Civil Alap 900 ezer forintos támogatása. Ennek örömére végre vettünk két vadonatúj kályhát Istenmezejére a szobákba. (Már csak a kéményt kellene visszaépíteni.)

A személyi jövedelemadó 1%-ának felajánlásából egyesületünk 166.996,- Ft támogatáshoz jutott. Ez az eddigi 2. legmagasabb összeg azóta, amióta élni lehet ezzel a lehetőséggel. Köszönjük mindenkinek aki ezúton is segítette munkánkat illetve másokat is erre ösztönzött. A tavalyi támogatás felhasználását honlapunkon és a Kispest Újságban tesszük közzé.

A pörköltfőző versenyen két csapattal is indultunk. Gémes Tóni bácsi és Fejes Pista bácsi szalonnás marhapörköltet, Szalai Laci és Lehoczki Zoli aszútörkölyös vaddisznópörköltet főztek. Egyesületünkből 26 tag illetve vendég látogatott ki, mindenkinek jutott kóstoló. A marhapörkölt az egyik szponzor (Telehold Magazin) különdíját nyerte el, melyhez az újság negyedéves előfizetése is tartozik a szakácsok és segítőik számára. Az eseményről a kerületi honlap is beszámolt.

Augusztusi építőtáborunkban feldaraboltuk és a pincébe hordtuk a tavaly leszedett tetőszerkezet teljes faanyagát, levágtuk a kerti füvet valamint lefestettük a bejárati ajtót. Magas-tátrai kirándulásunk nagyon jól sikerült, tutajoztunk a Dunajecen, kirándultunk Zakopane-ba, megtekintettük a Tarpataki-vízesést, a Lomnici és a Csorbatói tavat valamint a fiúk feljutottak a Nagy-Szoliszkó csúcs melletti 2314 méter magas Lorenz-hágóra (8 km-en 1000 m emelkedés!) a lányok pedig a 2000 méter magas Kis-Szoliszkó csúcsra. Hazafelé a kotlinai vagy a dobsinai barlangot néztük meg, választás szerint. Káptalanfüreden kirándulást tettünk a tábor feletti és az alsóörsi kilátókhoz, megtekintettük az alsóörsi „Török-házat” valamint igen rövid fürdést ejtettünk a nem túl meleg Balatonban.

Augusztus 14-én újabb kislány született egyesületünkben: Pap Józsi és Uitz Éva gyermeke: Pap-Uitz Evelin. Sok boldogságot kívánunk Nektek is!

Újabb gyermekáldásnak örülhetünk egyesületünkben: július végén megszületett Takács Vili és Dobos Vera kislánya, Takács Ágnes. Sok boldogságot kívánunk Nektek!

Júliusi istenmezejei hétvégénken egynapos kirándulást tettünk Szlovákiába, a dobsinai jégbarlang és Szepesvár megtekintésével.

A Természetjáró Gyerekek Országos Találkozóján egyesületünk első ízben indított csapatot. Az Abaligeten megrendezett eseményen az ifj. Lehoczki Zoltán, Papp Márton, Petrányi Gábor összeállítású csapatunk a nappali tájékozódási túraversenyen a 26 résztvevő csapat között bronzérmet, az elméleti versenyen 7. helyet szerzett. A páros pontgyűjtő tájékozódási versenyen a Lehoczki-Petrányi duó aranyérmes lett. A hír nyilvánosságot kapott Kispest honlapján és a Kispest Újságban is.

A Teljesítménytúrázók Társasága közgyűlésén kiosztották a résztvevők szavazatai alapján 2007-ben legjobbnak ítélt túrák rendezőinek járó elismeréseket. Az általunk megrendezett Gémes 20 teljesítménytúra  -  402 túra közül  -  elnyerte a „Legjobb hazai teljesítménytúra” megtisztelő címet. Köszönet mindenkinek, aki részt vett a szervezésben és a lebonyolításban. Az elismerésről a kerület honlapján is lehetett olvasni.

Ez az év is örömteli eseménnyel kezdődött! Január 16-án megszületett Laczkó Zsolt és Steiger Ramóna kislánya, Laczkó Imola. Sok boldogságot kívánunk mindannyiuknak!